HTML

T-Mobile Vairy Text 2 (Alcatel OT-806) blog

Élet a T-Mobile Vairy Text 2 (Alcatel OT-806) készülékkel. Ha érdekel, miket tud, miket nem tud, és hogy hogyan teljesít a hétköznapokban egy nem teljesen átlagos telefonfelhasználó szemével.

Friss topikok

  • VT2 tulaj: Milyen forrásból szerezted azt az információt, hogy az OT-806-ban 208 MHz-es processzor van? Véle... (2011.05.12. 12:22) Kitekintő: OT-910 és barátai
  • Forestjo: No, megvettem! Szokni kell ezt a kezelést. Én eddig idegenkedtem az érintős bizgentyűktől, de úgy ... (2011.03.08. 21:32) Újabb tapasztalatok

Linkblog

Újabb tapasztalatok

2011.03.02. 13:22 :: vt2freak

(Ennek a bejegyzésnek az eredetije február 23-án született.)
 
Ezt a post-ot a GM360-on írom. Most így alakult. Hadd ne mondjam, egy igazi kínszenvedés. Lassú, és borzasztó pontatlan megoldás ezt a virtuális billentyűzetet használni. (Bezzeg a Z22 annak idején! 160x160 pixelen is pontosabban lehetett gépelni rajta a tollal.) Nem véletlenül fogom QWERTY-s készülékre cserélni.
 
Ma azonban a VT2-t is ostorozni vagyok kénytelen. Először is ma este döbbentem konstatáltam, hogy teljesen lemerült. Annyira, hogy ki volt kapcsolódva. Ez meglepett. Reméltem ugyanis, hogy a hétvégéig, tehát minimum péntek estig kihúzza. Persze ez a két hetes teljesítmény sem rossz, sőt! Aztán bekapcsolás után valami időzónát akar mindig átállítani. Ezt nem tudom mire vélni. Szóval feltettem töltődni, és elindítottam a PC Suite-ot, hogy programokat telepítsek rá. Legnagyobb meglepetésemre azonban kiderült, hogy ez a szinkronizáló szoftver ilyet nem tud, ezért úgy tudtam csak telepíteni, hogy háttértár módban (amit akkutöltés közben is tud) felmásoltam a telepítőfájlokat a telefonra, és a VT2 menüjéből indítottam el a telepítést.
 
Aztán meggyűlt a bajom a GPRS kapcsolattal. Bekapcsoltam ugyanis a WiFi-t a GetJar program részére, az azonban mégis mobilneten keresztül szeretett volna működni (pedig a Streaming-et már átállítottam ugyebár), úgyhogy kénytelen voltam az egész T-féle GPRS kapcsolatot törölni. Ezután egy butára kódolt videót kezdtem el nézni, de néhány másodpercenként csúnyán beszaggatott, ami miatt elég csalódott vagyok. Majd WMA formátumú zeneszámokat nem volt hajlandó lejátszani, pedig elméletileg tudnia kellene.
 
De hogy jót is írjak: amikor sikerült végre megszólaltatnom, meg kellett állapítanom, hogy nagyon jó minőségben játszik le zenét. Ez nyilván főként fülhallgatóval érvényes. (Én egy Koss Porta Pro fülessel próbáltam.) A beépített hangszóróval is leginkább csak annyi bajom volt, hogy miután az a készülék hátulján található, asztalon fekve halkan és "tompán" szólal meg a telefon, cserébe legnagyobb hangerőn sem torzít.
 
Update:
 
Tegnap este megint "játszottam" a VT2-vel. Kicsit neteztem, majd kipróbáltam a rádiót a gyári fülhallgatóval. A rádió funkció teljesen rendben van: jó a vétel, valamint szép és átgondolt a kezelőfelület. A fülhallgató már más tészta, értsd: eléggé alap füles minőségét tekintve, de a maga kategóriájában tökéletesen megállja a helyét, csak én vagyok jobb minőséghez szokva. Konkrétan kicsit dobozhangú; mély gyakorlatilag nincs, és a magas hangok is inkább az idegesítő tartományban szólalnak meg, tehát főként a középtartományt hallhatjuk vele.
 
Rátaláltam azonban a VT2 egy olyan fícsörjére, amivel végképp maga mögé tudja utasítani felhasználó-barát szempontból a GM360-at (és vele együtt talán a kategória legtöbb egyéb készülékét is): a VT2 képes MP3- vagy rádióhallgatás közben is futtatni a jegyzetelő vagy az olvasó alkalmazást. (Nem is értem, hogy a koreai mérnökök miért tartják összeegyeztethetetlennek az olvasást a zenehallgatással.) Szinte el sem tudtam elsőre hinni, hogy működik. Úgyhogy most nagy vidámság van emiatt.

2 komment

Címkék: zene rádió wifi wlan tapasztalatok gm360

A bejegyzés trackback címe:

https://vairytext2.blog.hu/api/trackback/id/tr12703968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Forestjo 2011.03.05. 15:31:07

Helló kedves vt2freak!

Én is ilyen gépet akarok venni, javasolnád másnak? Én nagy Alcatel rajongó voltam/vagyok (most is OT-800 tulaj) és ezzel kapcsolatos lenne a kérdésem is. A kijelzőt te össze tudod hasonlítani a OT-800-al, mivel azt igen jófajtának tartom a kategóriáján belül (és azon kívül is).

Éppen ezért a Mobilaréna tesztben a betekintési szögre nagy panasz volt és én csodálkoztam rajta, hogy visszalépés volt ebben az Alcatelnél?
Nyilván a felbontás a OT-800 2.2" kijelzőjén szebb lehet, mint az ugyanakkora felbontás a 2.8"-on. De ha még a színekkel is és a betekintési szögekkel is baj van, akkor kicsit kiábrándító.
Vagy nem annyira rossz a helyzet?

Emlékszem, a Nokia is mellényúlt, ha jól emlékszem az X3-al, annak is nagy gondjai voltak/vannak a szögekkel.

Van valamelyikkel kapcsolatos összehasonlítási alapod?

Egyébként egy átfogóbb képet tudnál adni az eddigi tapasztalataidról? Nekem nagyon tetszik ez az "új" Alcatel, hiszen minden erényes tulajdonságát örökölte az elődjének és a kijelző helykihasználását gyönyörűen javították (a OT-800-ban a kijelző relatív "nagysága" ellenére, aránytalan módon használták ki a rendelkezésre álló helyet - betűnagyság stb.). Szebb is lett a kijelző és az egész vas.

Talán a telefonkönyvet és naptárt is javították, mert mint láttam, a szoftvert jelentősen átdolgozták. A OT-800-ban a telefonkönyvben csak 4 plusz csoportot lehetett létrehozni, azokba is csak egy névhez, egy számot hozzárendelni - fogalmam sincs, hogy képzelték.

Forestjo 2011.03.08. 21:32:43

No, megvettem! Szokni kell ezt a kezelést. Én eddig idegenkedtem az érintős bizgentyűktől, de úgy érzem, meg lehet szokni.
Az érzékenység és reakciógyorsaság 95%-ban nagyon jó, van egy bizonyos menü terület (tehát nem a felület bizonyos része), ahol sokat gondolkozik - ilyen a kamera bizonyos pontja, vagy a telefonkönyv valamely vissza gombja.

Ettől eltekintve, nagyon megvagyok elégedve a tudásával. Remélem a naptár nem csak 27 bejegyzést tud csak tárolni, hiszen megnőtt a belső memória is. Sok más, sokkal drágább vashoz képest, ez egy kezes bárány! Vagyis a testre szabhatósága példás, elképesztő módon kialakították ezt az MTK platformot. Nagyon jó az irány, már csak egyes hardver-elemek minőség problémáját kellene megoldani, mint pl. a kijelző, de ebben a kategóriában...

Tényleg mindenki ezzel takarózik, vagyis az árral, de azért nem vészes. A betekintési szög olyan amilyen, egy hangyányit a színek is fakóbbak az elődnél, de az elődhöz képest legalábbis, sokkal kellemesebb a kezelése, olvashatósága, mivel jóval nagyobb a kijelző és ez egy jó pont végül!

Persze annak, aki jóval nagyobb felületekhez van szokva, annak nem biztos, hogy ez a jó választás, de ha anyagilag éppen erre van kerete, nem jár rosszul vele.
süti beállítások módosítása